20 000 Medlemmar - Viral Angels Når Ännu en Milstolpe

Report this content

Ledningen för Viral Angels Credit Union kan stolt meddela att de nu har mer än 20 000 medlemmar. Viral Angels är ett internationellt investerarnätverk med medlemmar i mer än 70 länder. Viral Angels investerar aktivt i snabbväxande företag som går mot att listas på offentliga marknader.

"Vi är i ett mycket spännande skede av expansion, rör oss snabbt mot vårt nästa mål och vi kan redan nu börja se positiv utveckling på investeringar som gjorts under första halvan av 2014", säger Viral Angels VD Anthony Norman.

Några av de senaste investeringarna inkluderar företag såsom Best Of All Worlds, Athabasca Resources Limited och Fantrac.

Best of All Worlds

Det sociala nätverket Best Of All Worlds lanserades redan 2012 men står nu inför en bredare lansering. BOAW är ett socialt nätverk grundat av makarna Erik och Louise Wachtmeister som tidigare grundade ett av de första globala sociala nätverken, ASMALLWORLD. BOAW vill förena nytta med nöje och är en plats där människor kan brygga sitt yrkesliv och privatliv. Facebook har lagt beslag på det privata segmentet medan Linkedin dominerar det affärsmässiga. Men ingen har ännu lagt beslag på mittenvägen menar Erik Wachtmeister. Syftet är att skapa en plattform där du på ett naturligt sätt knyter nya kontakter med människor som delar dina intressen, såväl privata som affärsmässiga. Idag har nätverket ungefär 34 000 medlemmar från 200 länder.

Athabasca Resources Limited

Energibolaget Athabasca Resources Limited noteras på AIM-marknaden i London i september i år. Bolaget har nyligen förvärvat stora områden i Alberta, Kanada, för att utvinna olja ur sand. Detta har nu blivit en lukrativ marknad då ny teknik gör utvinningen billigare och miljövänligare. Athabasca Resources Limited förhandlar en exklusiv licens/joint venture med norska Oil Recovery Services Limited, som utvecklat en unik teknik att utvinna med hjälp av organiska enzymer som är miljömässigt neutrala och inte lämnar ett koldioxidavtryck.

Fantrac Global Limited

Fantrac är en medieplattform som erbjuder kändisar, musiker, idrottsstjärnor och lag att kapitalisera på sina sociala medier. Det är en komplett prenumerationstjänst som ger följare tillgång till exklusivt innehåll, en gemenskap av likasinnade människor och möjligheten att live följa sin idols dagliga verksamhet. 60 klienter är signerade och vissa är redan live. Förhandlingar pågår med potentiella klienter runt om i världen.

Utöver sin investeringsverksamhet, anordnar Viral Angels regelbundet seminarier, föreläsningar och aktiviteter i olika former för sina medlemmar. Varje månad hålls en rad evenemang runt om i europeiska städer.

"Viral Angels har redan visat sig vara en framgång, inte bara i Sverige utan i hela Europa och andra länder. Vi förutspår att vi når 30 000 medlemmar innan året är slut", säger Anthony Norman.

Medlemskapet på Viral Angels är fritt - bli medlem nu på www.viralangels.com om du inte redan är medlem och ta reda på vad det handlar om.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jimmy Lindgren – kommunikationsansvarig Viral Angels Credit Union

Jimmy@viralangels.com

Jimmy@viralangels.com

Citat

Vi är i ett mycket spännande skede av expansion, rör oss snabbt mot vårt nästa mål och vi kan redan nu börja se positiv utveckling på investeringar som gjorts under första halvan av 2014.
Anthony Norman, VD
Viral Angels har redan visat sig vara en framgång, inte bara i Sverige utan i hela Europa och andra länder. Vi förutspår att vi når 30 000 medlemmar innan året är slut.
Anthony Norman, VD