Virtual Genetics rekryterar sökmotorutvecklare

Virtual Genetics rekryterar sökmotorutvecklare Bioinformatikföretaget Virtual Genetics har rekryterat Karl Skott från SBI-noterade Optosof. Skott har sedan 1998 innehaft en position som chefsutvecklare av Optosofs sökmotorer. Virtual Genetics har rekryterat en av Sveriges främsta utvecklare av sökmotorer. Karl Skott har under mer än ett decennium, framgångsrikt utvecklat teknik för sökmotorer och databaser. Skott kommer senast från Optosof där han var högste ansvarige för utvecklingen av sökmotorer. - Karl Skott tillför Virtual Genetics gedigen kompetens inom utveckling av sökmotorer. Skott förstärker företagets position som kompetensledande inom sökmotorområdet, säger Joakim Cöster, CTO Virtual Genetics. För ytterligare information: Joakim Cöster, CTO Virtual Genetics, tel. 08-508 84 400 alt. 0708-35 16 31 Bo Lindström, VD Virtual Genetics, tel. 08-508 84 400 alt. 0708-11 54 50 NetCapital anger aktuella köp och säljkurser för företagets aktier: www.netcapital.se Virtual Genetics AB utvecklar högteknologiska lösningar inom området för bioinformatik. Företaget bildades 1997 och arbetar med teknik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedelsutveckling och medicinsk informationssökning. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00850/bit0002.pdf