Virtual Genetics rekryterar tysk Mönsterigenkänningsforskare

Virtual Genetics rekryterar tysk Mönsterigenkänningsforskare Bioinformatikföretaget Virtual Genetics, rekryterar ytterligare en nyckelperson. Dr Alexander Kaske kommer senast från en position som forskare på MTC, Mikrobiologiskt och Tumörbiologiskt Centrum, vid Karolinska Institutet. Alexander Kaske, läkare och Medicine Doktor, har främst forskat inom mönsterigenkänning och nervsystemets funktion. Kaske har en gedigen erfarenhet inom neurala nätverk och fraktala beslutsprocesser. Kaske erhöll 1986 sin läkarexamen vid Universitetet i Innsbruck och doktorerade 1992 vid erkända Max Plank Universitetet. Mellan 1995-98 verkade Kaske som forskare och föreläsare vid Universitetet i Heidelberg, inom neurovetenskap. Sedan 1998 har han innehaft en forskningstjänst på MTC, vid Karolinska Institutet. - De personer Virtual Genetics söker och sedan anställer, ligger oftast i frontlinjen inom sitt kunskapsområde. Alexander Kaske tillför Virtual Genetics mycket avancerad mönsterigenkänning som härmar den mänskliga hjärnan. Man kan arbeta efter en unik strategi, för att därmed analysera den mänskliga arvsmassan, säger Joakim Cöster, CTO Virtual Genetics. För ytterligare information: Joakim Cöster, CTO Virtual Genetics, tel. 08-508 84 400 alt. 0708-35 16 31 NetCapital anger aktuella köp och säljkurser för företagets aktier: www.netcapital.se Virtual Genetics AB utvecklar högteknologiska lösningar inom området för bioinformatik. Företaget bildades 1997 och arbetar med teknik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedelsutveckling och medicinsk informationssökning. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00110/bit0002.pdf