SBI-listade Vision Park förvärvar del i nytt utvecklingsföretag

SBI-listade Vision Park förvärvar del i nytt utvecklingsföretag Vision Park förvärvar 35% i det nybildade företaget The Game Studio AB som ska utveckla underhållning för Internet. The Game Studio AB är lokaliserat i Göteborg och besitter bl.a kompetens inom nätverksprogrammering, systemering och konceptualisering. Bolaget kommer att utveckla nya produkter inom e-underhållning för Vision Park parallellt med egna produktioner. Förvärvet tillför ytterligare utvecklingsresurser och kompletterar Vision Parks befintliga utvecklingsverksamhet i Göteborg. Genom att sprida utvecklingsarbetet på flera mindre enheter uppnås en större kreativitet samtidigt som integriteten kan upprätthållas mellan olika projekt. Vision Park har efter förvärvet av del i The Game Studio AB, sex utvecklingsenheter i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. - "Affärsområdet Vision Park Onlines kraftiga expansion förutsätter att vi kontinuerligt säkerställer tillräcklig utvecklingskapacitet inom området e-underhållning. Samarbeten med andra utvecklare och delägande av utvecklingsteam tillför de resurser som krävs för att ta en ledande roll som "content provider" , säger Vision Parks VD Thomas Brühl". The Game Studio kommer att vidareutveckla befintliga onlinekoncept samt utveckla helt nya underhållningsprodukter till Vision Park. -"Samarbetet med Vision Park ger oss en rivstart som är förunnat få spelutvecklare. Vision Park har redan en stark ställning och dessutom en väldig potential inför framtiden. Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att kunna skapa helt unika underhållningsprodukter, säger The Game Studios VD Jens Agby". Vision Park avser att göra kompletterande förvärv inom verksamhetsområdet Online framöver. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Thomas Brühl, VD, Vision Park 08-545 89 200 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00320/bit0002.pdf