SBI-listade Vision Park licensierar rättigheter från Target Games Interaktive AB Vision Park licensierar rättigheterna till spelet Airfix Dogfighter från bolaget Target Games Interactive AB (under namnändring till Paradox Entertainment AB). Spelet är utvecklat av spelföretaget UDS med Paradox Entertainment som producent. Avtalet mellan Vision Park och Paradox Entertainment innebär att Vision Park till en början kommer att förlägga spelet i Norden. Airfix Dogfighter är utvecklat för den internationella marknaden. Initialt kommer spelet att lanseras på Vision Parks hemmamarknad Norden men parterna kommer därefter lansera spelet i fler länder. --Spelet är en innovativ produkt med hela världen som potentiell marknad med hög vinst möjlighet, säger Vision Parks VD Thomas Brühl. Genom att inlicensiera spel breddar Vision Park sin verksamhet och möjliggör större flexibilitet i produktportföljen. Denna typ av produkter innebär en lägre risk och genererar bra täckningsbidrag. Med en stark förläggare som Vision Park i Norden och ett tätt samarbete med UDS ser framtiden mycket spännande ut , säger Nils Gulliksson, VD på Paradox Entertainment. Spelet " Airfix Dogfighter " är ett aktionladdat spel där du som spelare får chansen att flyga modellflygplan under roliga och fartfyllda uppdrag. Spelet kommer initialt att lanseras i Sverige, Norge, Danmark och Finland och är anpassat till respektive lokal marknad. Lanseringen kommer att ske under innevarande år. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Thomas Brühl, VD, Vision Park 08-663 92 40 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00200/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00200/bit0002.doc