SBI-listade Vision Park och TV3 i Sverige AB i gemensam Internetsatsning kring Polis 2 och Efterlyst Vision Park och TV3 inleder ett samarbete på Internet genom att skapa en gemensam sajt för dataspelet Polis 2 och TV-programmet Efterlyst. Sajten kommer i ett första steg att användas för att marknadsföra Polis 2 och Efterlyst. I spelet Polis 2 har Vision Park i samarbete med TV3 och Efterlyst byggt in polisens kontakt med massmedia genom fiktiva TV-sändningar. Spelet Polis 2 är den kommande uppföljaren till Polis. "Efterlyst har under många år placerat sig på TV3:s tittartopp och produceras i samarbete med polisen. Att TV3 och Efterlyst valt att samarbeta med Polis 2 ser vi som ett mycket gott betyg, både till spelet och till vårt Internetkunnande", säger Vision Parks VD Thomas Brühl. Den gemensamma sajten kommer att kunna nås bl a från TV3:s välbesökta portal tv3.se där Efterlyst redan idag har en populär sajt. Genom samarbetet med Vision Park kommer sajten att byggas ut med tjänster som blir ett komplement till såväl programmet som spelet. Vision Park förvärvade i september 51 procent av Internetföretaget Scarptor e- entertainment. Detta förvärv har gett den tekniska förutsättningen för denna typ av satsningar. Samarbetet med TV3 och Efterlyst är ett exempel på en första tillämpning av nya former för Vision Parks e-underhållning. För ytterligare information kontakta: Thomas Brühl, VD, Vision Park 08-663 92 40 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00370/bit0002.pdf