SBI-listade Vision Parks första integrerade e-underhållningsprodukt Polis 2 lanseras sista veckan i februari Vision Park har samarbetat med TV3 och TV-produktionsbolaget Strix under utvecklingen av Polis 2. Samarbetet mellan Vision Park som content provider och ett TV-bolag är unikt och ger en försmak av hur TV-, Internet- och content producenter kan samarbeta runt underhållningskoncept på Internet. Spelet Polis 2 är uppföljaren till Polis som lanserades i november -98. Polisens kontakt med massmedia byggts in i spelet genom fiktiva TV- sändningar av TV3:s kriminal-program Efterlyst. Vision Park och TV3 har dessutom skapat en gemensam sajt för spelet Polis 2 och TV-programmet Efterlyst som i ett första steg skall utnyttjas för att marknadsföra såväl spelet som TV-programmet. Sajten kommer bland annat att kunna nås via den välbesökta portalen tv3.se. Vid lanseringen innehåller sajten tre olika aktiviteter med koppling till polisarbete; mordgåtor, frågesport och vittnesträning. Ytterligare tjänster och aktiviteter kommer att introduceras löpande. Samarbetet med TV3 och Efterlyst kring Polis 2 är den första tillämpningen av nya former för Vision Parks e-underhållning där olika media integreras. Vision Park och Scarptors gemensamt ägda bolag Scarptor e-entertainment färdigställer för närvarande den första generationen e- underhållningsprodukter för Internet. De första produkterna kommer att visas under första kvartalet. "De möjligheter tekniken erbjuder att skapa en mycket större interaktivitet i bred underhållning kommer att förändra nöjesbranschen radikalt. Nya och gamla underhållningsformer kommer att smälta samman. Vision Parks styrka i denna process är vår erfarenhet från spelutveckling som helt och hållet bygger på interaktivitet", säger Thomas Brühl, VD, Vision Park. För ytterligare information kontakta: Thomas Brühl, VD Vision Park 08-663 92 40h Köpenhamn. Under verksamhetsåret ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00460/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00460/bit0002.doc