Vision Park fortsätter att utöka sin portfölj med e-underhållningsprodukter

Vision Park fortsätter att utöka sin portfölj med e- underhållningsprodukter SBI-noterade Vision Park licensierar rättigheterna till spelen Europa Universalis och Valhalla Chronicles från bolaget Paradox Entertainment AB (tidigare Target Games Interactive AB). Initialt kommer Vision Park att lansera Europa Universalis och Valhalla Chronicles i Norden under hösten år 2000. Parterna kommer därefter att genomföra en internationell lansering. e-underhållningsprodukter. Genom att inlicensiera spel breddar vi vår verksamhet och möjliggör större flexibilitet, säger Vision Parks VD Thomas Brühl. Online möjligheterna för Europa Universalis är mycket imponerande för ett så pass detaljerat spel och Valhalla Chronicles är ett spännande och tungt koncept, säger Nils Gulliksson, VD på Paradox Entertainment. Spelet Europa Universalis är ett strategispel där spelaren kan omforma historien från att Colombus upptäcker Amerika till att Napoleon kommer till makten. Spelet Valhalla Chronicles är ett äventyrsspel som utspelar sig under vikingatiden och blandar nordisk mytologi och historia i en spännande kamp mellan gott och ont. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Thomas Brühl, VD, Vision Park 08-545 89 200 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00280/bit0002.pdf