Hur bevara sin passion i kristider?

Pressmeddelande 18 juni 2009

Hur klarar man av att upprätthålla drömmen om ett bättre samhälle och arbetsliv, när ekonomin går ned och arbetslösheten växer? Hur kan man som artist hålla drömmen och passionen vid liv i sina texter och framträdanden i en tung tid?

Trubaduren Stefan Sundströms och fackförbundsordföranden Eva Nordmarks samtal om "Passion för framtiden" kommer att kunna avlyssnas på den stora PeaceandLove-festivalen i Borlänge, årets kanske största svenska festival.
På tisdag den 23 mars kl 15.30 äger det seminariet rum i Tentipi-tältet.

- Jag tycker att det ska bli jättespännande att få samtala med en person från ett helt annat område kring ämnet Passion. Från olika perspektiv kanske vi ändå kommer att ha en del gemensamt. Men det kanske också visar sig att vi har helt olika synsätt. Det kan bli omtumlande och jag vet inte riktigt var vi kommer att landa. Det är inte riktigt som på en fackföreningskongress!, säger Eva Nordmark inför framträdande på Peaceandlove.

För mer information, kontakta Eva Nordmark på tel 070 624 13 11

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 190 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO. Tf presschef Maria Martinsson, tfn 08 789 64 77/ 070 655 50 48 och pressekreterare Maria Ahlsten tfn 070 370 35 29.