Hur påverkar ledarskapet äldreomsorgens kvalitet?

Personalansvar för i snitt 50 medarbetare, samtidigt som arbetet styrs av politiska beslut, professionella avvägningar samt förväntningar från de äldre och deras anhöriga. Så ser verkligheten ut för många av Sveriges 5000 äldreomsorgschefer som Vision uppmärksammar i en ny rapport, "Tid att leda".

På Visions initiativ har Fil. dr Angelika Thelin, Linnéuniversitetet, och Fil. dr och universitetslektor Maria Wolmesjö, Linköpings universitet, sammanställt och analyserat den forskning som har gjorts i Sverige kring relationen chefsroll, arbetsvillkor och kvalitet.

Välkommen på ett seminarium där Angelika Thelin och Maria Wolmesjö presenterar sina resultat.

Datum: Tisdag den 25 november kl. 14-15.
Plats: Visionsalen, Kungsgatan 28 A
.

För mer information om seminariet kontakta Kristina Folkesson, socialpolitisk strateg i Vision, tfn 072 – 214 95 80 eller Jonas Karlsson, ledarskapsstrateg i Vision, tfn 076-133 03 31.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 168 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.