Hur står det till med jämställdheten?

Dagens unga välutbildade ser en jämställd arbetsmarknad som en självklarhet. Frågan är om arbetsgivarna kan leva upp till det?

Utifrån Visions nya rapport ”Ungas förväntningar på en jämställd arbetsgivare” diskuterar jämställdhetsminister Maria Arnholm, Visions ordförande Annika Strandhäll, Ingela Gardner, ordförande SKL:s förhandlingsdelegation och Christer Ågren, VD Svenskt Näringsliv, hur framtidens arbetsgivare ska uppnå de krav som unga på arbetsmarknaden ställer.

När: Onsdag 3 juli klockan 12.00-12.45

Var: TCO-parken, Strandgatan 1, Visby

Vid frågor kontakta Sanna Fransson, utredare Vision, 070-233 17 74.

Välkomna!

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Våra 160000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 195 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO. Presschef Hediye Güzel, tfn 076 141 73 21 och pressekreterare Maria Martinsson tfn 070 65 55 048