Möt Mona Sahlin, Göran Johansson och Mats Odell på SKTFs förbundsmöte

Pressmeddelande 3 september 2008

SKTFs förbundsmöte i Göteborg 6-9 september gästas av ovanstående talare på måndag den 8 september. Plats: Göteborg Convention Centre, Mässans Gata 24. Följande tider gäller för media:

Mona Sahlin Socialdemokraternas partiledare talar kl 11.00 – 11.20 i kongresshallen. Mona Sahlin finns anträffbar för media efter talet.

Göran Johansson Kommunalrådet i Göteborg talar kl 14.00 – 14.20 och finns därefter på presskonferens i VIP Lounge, plan 4.

Nya förbundsstyrelsen Presenteras på presskonferens kl 15.00 i VIP Lounge, plan 4, av Eva Nordmark, SKTFs ordförande

Mats Odell Kommun- och finansmarknadsministern finns på presskonferens kl 15.30 i VIP Lounge, plan 4. Han talar därefter i kongresshallen kl 16.00 – 16.20.

Ackreditering via mail till peter.bloch@sktf.se. Presslegitimation erfordras.

Välkomna!

Peter Bloch Presschef SKTF 070 255 13 37

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 190 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO. Tf presschef Maria Martinsson, tfn 08 789 64 77/ 070 655 50 48 och pressekreterare Maria Ahlsten tfn 070 370 35 29.