Ove Jansson från Tidaholm omvald till förste vice ordförande i Vision

Ove Jansson har i dag omvalts till förste vice ordförande i Vision. Han har varit ledamot i Visions förbundsstyrelse sedan 1996 och är även ordförande för Arbetslöshetskassan Vision.

Ove Jansson är 51 år och jobbar som bibliotekschef i Tidaholm.

Vilken fråga tycker du är viktigast för att flytta fram Visions positioner de kommande fyra åren?

-  Att fortsätta jobba med strukturella löneskillnader, men också lyfta fram andra strukturella villkorsskillnader för våra medlemmar. Allt för att förbättra förutsättningarna för medarbetare att göra ett bra jobb och känna arbetsglädje på sitt jobb! Säger Ove Jansson.

Visions förbundsmöte äger rum i Malmö den 29 september – 2 oktober. En högupplöst bild på Ove Jansson finns att hämta på: https://vision.se/Om-Vision/Forbundsstyrelsen/

För ytterligare kommentarer kontakta Ove Jansson, tfn 070- 642 81 69.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 186 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 195 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO. Presschef Hediye Güzel, tfn 076 141 73 21 och pressekreterare Maria Martinsson tfn 070 65 55 048