Riksdagsledamöter gör upp i Valspurten

Imorgon klockan 08.00 startar Valspurten, ett hälsolopp som arrangeras av SKTF, TCO och Svenska Friidrottsförbundet. I loppet deltar ett hundratal motionssugna Almedalsdeltagare. De politiska partiernas deltagare gör upp i Valspurten där riksdagsledamöter som socialdemokraternas Ylva Johansson, Monica Green och Maryam Yazdansfar gör upp med Alliansrepresentanter som Christer Nylander (fp), Sven Bergström (c) och Lennart Pettersson (c) om vem som har bäst flås i Valrörelsen.

Valspurten är ett cirka 3 kilometer långt hälsolopp och starten går klockan 08.00 onsdag den 7 juli i Almedalsparken (vid Kruttornet).

Prisutdelare är SKTFs ordförande Eva Nordmark och TCOs ordförande Sture Nordh.

För mer information kontakta Cecilia Hagängen, Projektledare, 070 389 23 32.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 190 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO. Tf presschef Maria Martinsson, tfn 08 789 64 77/ 070 655 50 48 och pressekreterare Maria Ahlsten tfn 070 370 35 29.