Vision ökar för sjunde året

Visions medlemsantal ökar för sjunde året i rad. Nu är vi hela 195 000 medlemmar, vilket är rekord. Bland de nya medlemmarna finns många chefer och unga under 30 år.

Förra året valde över 24 000 personer att gå med i Vision. Bland de nya medlemmarna finns såväl yrkesverksamma som studenter. Bakom framgångarna ligger Visions ökade närvaro och synlighet på arbetsplatser, universitet och högskolor.

-  Jag är oerhört stolt över att vi ökar så här mycket! Det är ett bevis på det stora engagemang vi skapar och på det fantastiska arbete som våra förtroendevalda, medlemmar och hela organisationen åstadkommer tillsammans, säger Visions förbundsordförande Veronica Magnusson.

Visions medlemmar vill ha ett mänskligt arbetsliv där ingen blir sjuk av stress. Därför har Vision tagit krafttag för en bättre arbetsmiljö och presenterat åtgärder för jämställda och friska arbetsplatser med en större mångfald av människor.

Ett exempel där Vision gjort konkret skillnad i medlemmarnas vardag är möjligheten att växla semesterdagstillägg mot fler lediga dagar och därmed få bättre möjlighet till balans och återhämtning.

-  När vi är många blir Vision starkare och ökar möjligheterna att påverka på arbetsplatserna och i våra medlemmars arbetsliv. Vi får större kraft bakom våra förslag om hur vi skapar ett mänskligare arbetsliv, säger Veronica Magnusson.

Visions medlemmar finns inom yrken som leder, utvecklar och administrerar välfärden. De jobbar i kommuner, landsting, regioner, privata företag och kyrkor.

Läs mer på www.vision.se

För ytterligare kommentarer kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande, tfn 070 – 746 21 24.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 195 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feminisktisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Hediye Güsel, tfn 076- 141 73 21 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.