Årets största gäddtävling på Internet, Gäddfajten 2014

Edgesportfishing.se och +FishEco presenterar härmed Gäddfajten 2014. I år är även Åland inkluderat i tävlingsområdet.

Konceptet för tävlingen är enkelt. Du kan fiska där du befinner dig, i dina egna hemmavatten eller på valfri annan ort. Man får alltså fiska var man vill innanför Sveriges och Ålnads gränser, både i sötvatten och i skärgården. De fem personer som lyckas dra flest centimeter fisk på fem gäddor från den 1/3–14/9 2014 går vidare till en riktigt fin final på Åland i mitten av oktober.

De lottar även ut en extra finalplats bland de 20 efterkommande i listan så det blir totalt sex finalister.

Fiske för Alla rapporterar från tävlingen med totalt sex tävlingssammandrag i de nummer som ges ut under tävlingsperioden. I samarbete med våra tävlingssponsorer kan man vinna fina priser i varje deltävling.

Förstapriset är en pokal samt ett penningpris på 10 000 kr.

Anmälan till tävlingen sker via www.fisheco.se

För mer information om Gäddfajten & Åland, vänligen kontakta:

Ingmar Eriksson

Visit Åland Sportfiske

sportfiske@visitaland.com eller +358 40 5795313

Visit Åland är Ålands officiella turist- och medlemsorganisation med ca 300 medlemmar. Visit Ålands huvuduppgifter är att marknadsföra resmålet Åland och att tillsammans med den lokala branschen utveckla turismen på Åland.