Nya sviter och nytt fiskeläge på Åland

Konferens- och hotellön Silverskär bygger ut på en annan intilliggande ö enligt nytt och på samma gång traditionellt koncept.

Silverskär förverkligar nu projektet på Östra Klobben genom att bygga 10 stugor och en ”Saltarbod” för gemensamt umgänge med plats för ett trettiotal personer, samt en vedeldad strandbastu. Stugorna är enkla men byggs på ett hantverksmässigt sätt av genuina material helt i stil med originalen.

-Tanken är att man skall uppleva känslan av närheten till naturen, havet och himlen. Samtidigt vill vi också att besökarna skall få känna och smaka på hur det kunde upplevas förr i tiden då fiskelägena i den åländska skärgården levde upp under strömmingsfiskesäsongen, säger Johan Mörn, platschef/värd på Silverskär.

Hotell Cikada i Mariehamn har byggt ut och våren 2016 är fyra sviter klara.

Vi har satsat på en våning till på vårt hotell Cikada för att tillmötesgå kundernas ökade behov av komfort. Både familjer och vissa par önskar mer bekvämlighet och större rum, våra nya sviter passar för familjer och mindre sällskap. Utsikten från balkongerna som är belägna högst upp i hotellet är otrolig. Du har kvällssol och utsikt över s/v Pommern och inloppet av Mariehamn, säger Christian Linde, hotellchef på Cikada.

Taggar: