HÄNDER IDAG: Pressfrukost om besöksnäringens betydelse för Sverige, inför avtalsrörelsen samt färska siffror från restaurangbranschen

Svensk besöksnäring växer i betydelse för den svenska ekonomin - genererar nya jobb, tillväxt och utveckling i hela landet. Trots den starka utvecklingen finns en stor potential då vår genomgång visar att Sverige ligger långt efter de flesta av våra europeiska grannländer när det gäller utländska gästnätter.

Vid pressfrukosten presenteras:

• Restaurangbranschen utveckling under kvartal 1-3

• Visitas ingångsvärden i avtalsrörelsen

• Rapport om besöksnäringens betydelse och utmaningar samt en jämförelse med andra länder

Var:                 Sveavägen 25, Stockholm
När:                10 november 2015
                       Klockan 08.30. Presentationen beräknas ta 40 minuter.

Frukost serveras från klockan 08.15

Deltagare:
Eva Östling, VD Visita
Pontus Sjöstrand, Förhandlingschef Visita
Björn Arnek, Chefsekonom Visita

Media kan föranmäla sig till:

Erik Bratthall, Presschef Visita

e.bratthall@visita.se