Pressinbjudan: Höjda restaurangpriser – varför och vad innebär det för jobben?

Visita bjuder in till pressträff för att presentera en medlemsundersökning och en analys av prisökningarna på restaurang som uppmättes i Konsumentprisindex juni-juli 2016.

Datum: Tisdagen den 23 augusti.
Plats: Visitas huvudkontor, Sveavägen 25 i Stockholm (använd porttelefon för att bli insläppt och ta sedan hissen upp till plan 7). För de redaktioner som inte finns i Stockholm finns möjlighet att delta på telefon. Kontakta pressekreterare Stina Bengtsson, telefon 0767-81 55 65, e-post s.bengtsson@visita.se för att få instruktioner.
Tid: Klockan 8.30.

Anmäl gärna ditt deltagande till s.bengtsson@visita.se.

Stina Bengtsson, pressekreterare, Visita
T 46 8 762 74 00
D 46 8 762 74 68
E s.bengtsson@visita.se

Visita – Svensk besöksnäring är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar cirka 5 000 medlemsföretag med nästan 7 000 verksamheter inom hotell, restaurang, catering, spa, nöjes- och djurparker, skidanläggningar, camping och stugor, nattklubbar, vandrarhem, konferensanläggningar, aktivitetsföretag med mer. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga verksamhetsområden branschfrågor och branschpolitik samt arbetsgivarfrågor och förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita – Svensk besöksnäring är en medlemsorganisation inom Svenskt Näringsliv. Besök oss gärna på www.visita.se.