Pressinbjudan: Visita presenterar avtalsyrkanden

På tisdag växlar Visita och Hotell- och restaurangfacket, HRF, avtalsyrkanden och avtalsrörelsen drar igång för besöksnäringen. I besöksnäringen finns arbetsgivare inom bland annat inom hotell, restaurang, camping och skidanläggningar.

I anslutning till avtalsväxlingen bjuder Visita in till presskonferens där vd Eva Östling och förhandlingschef Antje Dedering presenterar avtalskraven.

Datum: Tisdag den 7 februari
Tid: 11.00-11.20. Efter presentationen finns möjlighet till kortare enskilda intervjuer
Plats: Visitas huvudkontor, Sveavägen 25 i Stockholm

Anmäl gärna deltagande till pressekreterare Stina Bengtsson, s.bengtsson@visita.se.

Cecilia Björkman, tf presschef, Visita
T 46 8 762 74 00
D 46 8 762 74 60
E c.bjorkman@visita.se

Visita – Svensk besöksnäring är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar cirka 5 000 medlemsföretag med drygt 7 000 verksamheter inom hotell, restaurang, catering, spa, nöjes- och djurparker, skidanläggningar, camping och stugor, nattklubbar, vandrarhem, konferensanläggningar, aktivitetsföretag med mer. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga verksamhetsområden branschfrågor och branschpolitik samt arbetsgivarfrågor och förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita – Svensk besöksnäring är en medlemsorganisation inom Svenskt Näringsliv. Besök oss gärna på www.visita.se.