Tyst minut på hotell, restauranger, barer och caféer i Sverige och runt om i Europa

Visitas franska systerorganisation SYNHORCAT-BNI uppmanar alla europeiska organisationer och företag inom besöksnäringen att försvara den europeiska gästfriheten och livsstilen genom ett fredligt initiativ: Tous au bistrot! / Vi ses ute ikväll!

I fredags utsattes Paris för en rad terrorattentat. Det besinningslösa våldet hotar vår öppna livsstil där vi möts, umgås och njuter av mat, dryck, sport och kultur tillsammans.

Dag och tid:
Ikväll, tisdag den 17 november, klockan 21:00 uppmanar Visita hotell, restauranger, barer, caféer och arenor att genomföra en tyst minut. Använd #visesuteikväll.

-         Vi vill visa de som angriper vårt sätt att leva att vi är starkare och att vi inte viker från rätten att mötas och umgås ute. Vi uppmanar alla våra medlemmar att delta! Vi står upp för friheten! säger Eva Östling VD Visita.

Erik Bratthall, Presschef Visita

e.bratthall@visita.se