Visita värvar ny presschef från Vagabond

Tobias Bestelid, chefredaktör på Vagabond och förlagsredaktör på Egmont Publishing, blir ny presschef på Visita.

– Vi är otroligt glada över att Tobias valt Visita som sin nya arbetsgivare. Tobias är mycket välmeriterad, väl insatt i vår näring och kommer att kunna bidra från start med sin erfarenhet och kompetens, säger Eva Östling.

Förutom sin journalistiska yrkeskarriär har Tobias Bestelid arbetat militärt, bland annat som chef över Försvarsmaktens psykologiska operationer i Afghanistan.

– Det ska bli otroligt kul att arbeta med den svenska besöksnäringen. Det är en spännande bransch som växer så det knakar och Visita är mycket proaktiva och proffsiga i sitt arbete med att driva på branschens frågor, säger Tobias Bestelid.

Tobias tillträder sin tjänst 7 juni.

För frågor, kontakta:

Eva Östling, vd Visita, 070-387 19 00, e.ostling@visita.se

Visita – Svensk besöksnäring är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar cirka 5 000 medlemsföretag med drygt 7 000 verksamheter inom hotell, restaurang, catering, spa, nöjes- och djurparker, skidanläggningar, camping och stugor, nattklubbar, vandrarhem, konferensanläggningar, aktivitetsföretag med mer. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga verksamhetsområden branschfrågor och branschpolitik samt arbetsgivarfrågor och förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita – Svensk besöksnäring är en medlemsorganisation inom Svenskt Näringsliv. Besök oss gärna på www.visita.se.