Föreläsning med Guldbaggebelönade China Åhlander producent till Äta, Sova, Dö på Cnema 25 februari

Vad krävs det för att bli en skicklig filmproducent bortsett från en bra berättelse? Det kommer China Åhlander att berätta om den 25 februari på Cnema. China Åhlander har bland annat producerat fyrfaldiga Guldbaggevinnaren Äta, sova, dö och har även andra prisbelönta filmer i bagaget.

Föreläsningen med China Åhlander arrangeras av Eastwood som går in på sin femte säsong. Det är även en del av en större föreläsningsserie om film och medier som startar på Cnema i år.

När: 25 februari, 18:40
Längd: 2 timmar 30 min
Var: Cnema, Huvudrollen

För pressrelaterade frågor vänligen kontakta:

Rosanna Nordrup, marknadsansvarig, Cnema
Mobil:  076-798 59 72
Email: rosanna.nordrup@cnema.se

Eastwood är ett talangutvecklingsprojekt med syfte att lyfta fram och utveckla lovande filmare i regionen. Eastwood är en del av Cnema, Norrköpings kommunala biograf och mediepedagogiska verksamhet, på Visualiseringscenter C. Cnema hör till Kultur- och fritidskontoret i Norrköping, vars uppdrag är att verkar för ett rikare liv för människor i alla åldrar. Cnema erbjuder aktiviteter inom film- och medier som sprider energi och väcker människors lust att skapa, glädjas och leva aktivt i Norrköping. Med tre salonger och integrerat film- och medielabb är Cnema en Sverigeunik verksamhet.

Om oss

Visualiseringscenter C har som mål att inspirera allmänheten, med fokus på barn och ungdomar, till intresse för naturvetenskap och ny medieteknik. Detta gör man genom att exponera och sprida kunskap om samtida visualiseringsforskning, med utgångspunkt i den forskning av världsklass som bedrivs vid Linköpings universitet, Campus Norrköping. Science centret, som ligger mitt i det unika industrilandskapet i centrala Norrköping, bedrivs av det kommunala bolaget Norrköping Visualisering AB. Bolaget ingår i konsortiebildningen Visualiseringscenter C, som är ett resultat av ett nära samarbete mellan Norrköpings kommun, Linköpings universitet, Norrköping Science Park och RISE Interactive C-Studio. Mer om centret på www.visualiseringscenter.se