Ny VD på Norrköping Visualisering AB

Efter sommaren tillträder Therése Eklöf som tf VD för bolaget som ansvarar för den publika verksamheten på Visualiseringscenter C i Norrköping, Norrköping Visualisering AB.

-          Det är ett förtroende som förpliktigar och möjliggörs av kompetent personal och ett starkt samarbete inom C-konsortiet. Det finns otroligt mycket talang, kunskap, kraft och hängivenhet här på centret och det känns fantastiskt att få vara med och leda den spännande verksamheten, säger Therése Eklöf.

Therése Eklöf, 37 år, är idag marknadschef på Visualiseringscenter C i Norrköping. Hon har tidigare haft uppdrag som Centrumchef på IKANO-huset i Linköping samt arbetat med informations- och marknads/försäljningsfrågor inom musei– och hotellbranschen. Therése har en examen i kulturgeografi och marknadsföring från Turismprogrammet vid Högskolan i Kalmar.

-          Therése Eklöf har gjort en väldigt bra insats som marknadschef under starten av Visualiseringscenter C. Hon har från tidigare uppdrag med sig god erfarenhet av besöksnäringen, museivärlden och handel i fråga om marknadsförutsättningar, konkurrenssituation och konsumentkännedom. Hon har stor förståelse för de utmaningar och möjligheter som Norrköping Visualisering AB står inför säger Åsa Byman Falck, Kommundirektör i Norrköpings kommun.

Therése tillträder tjänsten som tf VD den 1 augusti 2011 och efterträder Peter Andersson, som efter elva år i Norrköpings kommun, börjar som administrativ direktör på MAX-lab i Lund.

För mer information kontakta:
Therése Eklöf – Marknadschef
Telefon: +46 (0)11-15 63 10
therese.eklof@visualiseringscenter.se

Åsa Byman Falck – Kommundirektör Norrköpings kommun
Telefon: +46 (0)730-
asa.byman-falck@norrkoping.se

För mer information, pressmaterial och bilder; kontakta:
Magdalena Allgren – Marknadsansvarig
magdalena.allgren@visualiseringscenter.se

Visualiseringscenter C är ett samverkansprojekt mellan Linköpings Universitet, Norrköpings Kommun, Interactive Institute och Norrköping Science Park.