ÖSTGÖTSK DOKUMENTÄR SOM MATINÉ PÅ CNEMA

- Vi känner att det här är ett väldigt viktigt ämne att ta upp säger filmskaparen Kristina Levin. Enligt statistik sker ett självmord var sjätte timme i Sverige. Genom att berätta den här familjens historia vill vi visa på att sorg inte bara behöver vara ett mörker det har också en helande kraft.

Men pappa då! var en av Eastwood filmerna 2011, och hade sin premiär på Göteborg filmfestival tidigare i år. Den var också en av tävlingsfilmerna i Tempo Short Award i Stockholm. I dagarna har den fått utlandsdistribution via svenska filminstitutet och kommer skickas till filmfestivaler världen över. Sveriges Television har också visat intresse för filmen, och förhoppningsvis kommer den visas på TV senare i år. Den lockade kan nu slinka in två lördagar i rad på Cnema, och i samband med visningen även träffa filmskaparna.

Tid: Lördagen den 14 samt lördagen den 21 april, klockan 14:00

Plats: Cnema

Biljettpris: 60 kronor

Längd: 29 minuter

Rosanna Nordrup, marknadsansvarig, Cnema

Mobil:  076-798 59 72

Email: rosanna.nordrup@cnema.se

Den 9 september 2011 invigdes Cnema, Norrköpings kommunala biograf och mediepedagogiska verksamhet, på Visualiseringscenter C. Cnema hör till Kultur- och fritidskontoret i Norrköping, vars uppdrag är att verkar för ett rikare liv för människor i alla åldrar. Cnema erbjuder aktiviteter inom film- och medier som sprider energi och väcker människors lust att skapa, glädjas och leva aktivt i Norrköping. Med tre salonger och integrerat film- och medielabb är Cnema en Sverigeunik verksamhet.

Om oss

Visualiseringscenter C har som mål att inspirera allmänheten, med fokus på barn och ungdomar, till intresse för naturvetenskap och ny medieteknik. Detta gör man genom att exponera och sprida kunskap om samtida visualiseringsforskning, med utgångspunkt i den forskning av världsklass som bedrivs vid Linköpings universitet, Campus Norrköping. Science centret, som ligger mitt i det unika industrilandskapet i centrala Norrköping, bedrivs av det kommunala bolaget Norrköping Visualisering AB. Bolaget ingår i konsortiebildningen Visualiseringscenter C, som är ett resultat av ett nära samarbete mellan Norrköpings kommun, Linköpings universitet, Norrköping Science Park och RISE Interactive C-Studio. Mer om centret på www.visualiseringscenter.se