Pressinbjudan: Välkommen på förhandsvisning av Asteroid: Mission Extreme 3D

Rymden och National Geographic intar återigen Visualiseringscenter C i Norrköping. Lördag den 25 mars har filmen Asteroid: Mission Extreme 3D Sverigepremiär på Visualiseringscenter C i Norrköping.

Centret har en stark koppling till rymden och dess utforskning. Vi har forskare i huset som samarbetar med bland annat NASA och flera av domvisningarna tar dig med på en resa ut i rymden och universum. Nu laddar vi för en ny och outforskad resa ut i universum för att se och uppleva hur asteroider kan vara både farliga och viktiga för livet på jorden.

Fredag den 24 mars kl 15.00 bjuder vi härmed in till en förhandsvisning för press.

I Asteroid: Mission Extreme 3D tar National Geographic med dig på en fängslande resa både bakåt och framåt i tiden. Upplev dinosauriernas sista ögonblick på jorden efter det omvälvande asteroidnedslag som förändrade vår planet för evigt. Upptäck hur asteroider i framtiden kan vara nyckeln till att kunna göra längre resor ut i universum. Föreställ dig att du är en av de astronauter som ska ge dig ut på det här äventyret – mänsklighetens längsta resa hittills. Upplev faran, möjligheterna och drömmen om att utforska asteroider på Visualiseringscenter C.

Filmen visas med svenskt tal och i 3D i domen där du är helt omsluten av bild och ljud i 360° vilket är en fantastisk upplevelse!

FILMFAKTA
Titel: Asteroid: Mission Extreme 3D
Format: Domfilm, 3D
Längd: 25 minuter
Producerad av: National Geographic
Rekommenderad ålder: 6 år
Språk: Svenska (Ljudspår på engelska finns på begäran)

Plats: Visualiseringscenter C, Kungsgatan 54, Norrköping
Datum & tid: 24 mars, kl 15.00
Anmälan till: sofia.backman@visualiseringscenter.se eller 011-15 63 04.

Varmt välkommen!

OM VISUALISERINGSCENTER C
Visualiseringscenter C har som mål att inspirera allmänheten, med fokus på barn och ungdomar, till intresse för naturvetenskap och ny medieteknik. Detta gör man genom att exponera och sprida kunskap om samtida visualiseringsforskning, med utgångspunkt i den forskning av världsklass som bedrivs vid Linköpings universitet, Campus Norrköping. Science centret, som ligger mitt i det unika industrilandskapet i centrala Norrköping, bedrivs av det kommunala bolaget Norrköping Visualisering AB. Bolaget ingår i konsortiebildningen Visualiseringscenter C, som är ett resultat av ett nära samarbete mellan Norrköpings kommun, Linköpings universitet, Norrköping Science Park och RISE Interactive C-Studio.