Nu är de första hämtskåpslösningarna för mat på plats i Norge

På bilden: Tomas Holmen, Meny Strømmen Storsenter

Efter framgångarna med hämtskåpsstationer för livsmedel i Sverige, är det nu Norges tur. Nyligen inledde shoptech-företaget StrongPoint ett samarbete med Norges största stormarknadskedja kring det som spås bli en av lösningarna som kan ge nätmaten sitt verkliga genombrott.

För drygt två år sedan introducerades hämtskåpsstationer för livsmedel i Sverige. Konceptet, som tagits fram av det i Norge börsnoterade shoptech-företaget StrongPoint, innebär att kunderna beställer sina livsmedel på nätet, för att sedan hämta upp dem i automatiserade hämtstationer med kylda skåp. Det blev omgående en framgång, både för handlare och slutkonsument, och anses som en av de verkliga framgångsfaktorerna bakom den snabbt växande e-handeln för en av Sveriges största dagligvaruhandlare.

Efter framgångarna i Sverige är det nu dags att introducera konceptet i Norge. Det gör StrongPoint genom att inleda ett samarbete med Norges största stormarknadsskedja, Meny.

– Vi märker av en ökad efterfrågan internationellt på vår hämtskåpslösning Click and collect och jag är inte förvånad efter att ha sett framgångarna i Sverige. Det är oerhört kostnadseffektivt och smidigt för e-handeln jämfört med hemleverans, samtidigt som det uppskattas av kunderna, säger Sven Calissendorff VD på StrongPoint AB. Vi har snart levererat hela 100 Click and collect-upphämtningsstationer utspritt i sju olika länder och det är bara början vi ser.

– Att handla på nätet måste vara så enkelt som möjligt för våra kunder, Med den här lösningen kan de enkelt hämta upp sina förbeställda matvaror, antingen när de har vägarna förbi eller i samband med att de ändå har varit i köpcentret och shoppat, kommenterar Knut Nyløkken, e-handelsansvarig på Meny.

För mer information, vänligen kontakta:

Sven Calissendorff, VD, StrongPoint AB

sven.calissendorff@strongpoint.com

070 - 682 22 23

StrongPoints mission är att öka dagligvaruhandelns produktivitet genom att erbjuda innovativa och integrerade tekniska lösningar så att handlarna kan uppnå sin fulla potential. StrongPoint, vars huvudkontor ligger i Rælingen, Norge, har cirka 600 anställda i Norge, Sverige, Baltikum, Frankrike, Tyskland, Belgien, Spanien, Ryssland och Malaysia. StrongPoint finns noterat på Oslo Stock Exchange med tickern STRONG.

För mer information, vänligen besök www.strongpoint.com

Taggar: