Vitec refinansierar sin förvärvslånefacilitet

Vitec tecknar en förvärvslånefacilitet i Nordea om 500 MSEK. Den ersätter två tidigare faciliteter i Nordea på 250 MSEK respektive 200 MSEK. Med den nya faciliteten utökas utrymmet med 50 MSEK.

- Förvärvslånefaciliteter är en effektiv form av finansiering som ger oss möjlighet att fortsätta vår strategi att växa genom förvärv av vertikala programvarubolag, säger Lars Stenlund, VD för Vitec Software Group.

Patrik Fransson, IR, Vitec Software Group, tel. +46 76 942 8597

Vitec är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag i Norden. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Våra 650 medarbetare finns i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Vitec är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 855 Mkr år 2017. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com.