Valberedning i Vitrolife AB (publ)

Följande personer har utsetts att ingå i Vitrolifes valberedning inför bolagsstämman 2006: Henrik Blomquist, företräder Skanditek Industriförvaltning Carl Rosén, företräder Andra AP-fonden Gunnar Lindberg, företräder Länsförsäkringars Småbolagsfond Patrik Tigerschiöld, styrelsens ordförande Utnämningen har skett enligt den instruktion avseende principer för utseende av valberedning i bolaget som fastställdes vid ordinarie bolagsstämma i Vitrolife den 10 maj 2005. Kungsbacka 7 oktober 2005 Vitrolife AB (publ) För frågor hänvisas till: Styrelsens ordförande Patrik Tigerschiöld, telefon 08-614 00 20. Ekonomi- och informationschef Anna Ahlberg, telefon 031-721 80 13 eller 0708-22 80 13.

Vitrolife är en internationellt verksam medicinteknisk koncern. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter för fertilitetsbehandling. Vitrolife har cirka 370 anställda och bolagets produkter säljs på cirka 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.