Pressrelease från Rubrik Media i Stockholm AB

Report this content

På tisdagen ser en ny tidning dagens ljus i storstockholmsområdet. Rubrik Media i Stockholm AB som ger ut de prenumererade morgon-tidningarna Nynäshamnsposten och Lidingö Tidning startar tisdagen den 3 oktober utgivningen av Täby Danderyd Tidning. T&D som tidningen förkortas till. Två dagar i veckan, tisdagar och fredagar, skall läsarna erbjudas mängder av lokalnyheter, lokal debatt och lokala annonser. Tidningen kommer att distribueras via Premo (Pressens morgontjänst) det distributionsföretag som bär ut rikstidningarna DN och SvD. T&D kommer att vara prenumererad från början men kommer att delas ut till samtliga 35500 hushåll i området ett stort antal gånger under uppstarten. Stora redaktionella och marknadsmässiga resurser har avdelats för att tidningen skall bli samma framgångskoncept som Lidingö Tidning och Nynäshamns Posten. Rubrik Media i Stockholm AB ingår i mediakoncernen VLT AB som ger ut ett stort antal dominerande lokaltidningar i landet. Lidingö den 29 september 2006 Mikael Ericsson VD Rubrik Media För ytterligare information kontakta: VLT AB:s koncernchef Lennart Foss, tel 021-199225, mobil 070-6586958 Mikael Ericsson, VD på Rubrik Media, tel. 08-54481731, mobil 070-5942335 Joachim Björk, Redaktionell tidningsledare, tel. 08-54481754