Följ nyheterna hemma i Sverige med mobiltelefonen under utlandssemestern

Vodafone erbjuder GPRS i fler länder Följ nyheterna hemma i Sverige med mobiltelefonen under utlandssemestern Vodafone Sverige utökar nu listan på antalet länder i Europa där företagets kunder kan nyttja Vodafones GPRS-nät. Sedan i våras har Vodafones kunder enkelt och smidigt kunna läsa e-post och använda WAP- tjänster i Storbritannien, Tyskland och Italien och från och med den 19 juli kommer även populära semestermål som Portugal och Spanien att finnas med på listan. - Vi arbetar kontinuerligt med att ta fram globala erbjudanden till våra kunder och så här i semestertider är det extra roligt att kunna fylla på med fler länder där vi kan erbjuda GPRS-tjänster. Mobiltelefonen är ett alldeles utmärkt verktyg för att hålla sig ajour med de senaste nyheterna på hemmafronten, inte minst via våra dagstidningars WAP- portaler, säger Jon Risfelt, VD och koncernchef på Vodafone i Sverige. Mobiltelefonen har som kommunikationsmedel också alltmer tagit över svenskens vykortsskrivande på semestern, och sedan i våras erbjuder Vodafone som första operatör i världen sina kunder GPRS-tjänsten Notera. Tjänsten innebär att de med Sony Ericssons Chatpen och Anotos digitala papper kan skicka handskrivna meddelanden via mobiltelefonen som SMS och e-post. - GPRS underlättar kommunikationen för såväl företagare som privatpersoner på utlandsresor. För den som reser i tjänsten är det väldigt viktigt att snabbt och enkelt kunna nå sin e-post och kommunicera via den och för privatpersonen, som kanske vill glömma jobbet ett tag, är mobiltelefonen både en källa för allmänna nyheter och ett kommunikationsmedel med bekantskapskretsen där hemma, säger Jon Risfelt. För mer information kontakta: Rikard Svensson, Produktansvarig Datatjänster, Vodafone Telefon: 0708-33 13 82, e-post: rikard.svensson@vodafone.se Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. I Sverige representeras Vodafone av Europolitan Holdings AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 71 procent av aktierna och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 225 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/19/20020719BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/19/20020719BIT00140/wkr0002.pdf