Succé för Sony Ericsson V800: 3G-mobilen rätt in på första plats hos Vodafone

Att Sony Ericssons nya 3G-mobil Sony Ericsson V800 var efterlängtad av Vodafones kunder råder inget tvivel om – mobilen går rätt upp i topp på novembers försäljningslista i Vodafone Sveriges butiker.

– Det här är den första 3G-mobilen som toppar vår lista någonsin och den gör det med besked. Trots att mobilen bara har funnits i handeln från den 10 november har den ändå sålt mest under månaden. Sony Ericsson V800 är speciellt anpassad för våra tjänster och vi märker redan att den bidrar till att öka användandet av de tjänster som 3G möjliggör - som att ladda ner musik, se sportvideos och ringa videosamtal, säger Paul Moonga, chef privatmarknad på Vodafone Sverige. Ytterligare en 3G-mobil placerar sig på topplistan för november och det är Motorola V980 som hamnar på nionde plats. PC-kort för 3G slår sig in bland alla mobiler Förutom 3G-mobilerna finns också för första gången Vodafones PC-kort Vodafone Mobile Connect 3G med på tio-topp i Vodafones butiker. PC-kortet, som gör att man via 3G-nätet kan koppla upp sin bärbara dator mot Internet för att surfa och läsa mejl var man än är, hamnar på åttonde plats. – Det är ett genombrott som visar att allt fler småföretagarkunder börjar upptäcka fördelarna med att kunna arbeta trådlöst via 3G-nätet, säger Klas Wallström, chef företagsmarknad på Vodafone Sverige. Försäljningslista mobiltelefoner november 2004, Vodafones butiker Modell 1. Sony Ericsson V800 live! 3G-mobil 2. Sony Ericsson Z600 live! 3. Samsung E310 live! 4. Sony Ericsson T610 live! 5. Nokia 3510I 6. Sony Ericsson K700i live! 7. Nokia 3310 8. Vodafone Mobile Connect PC-kort för 3G/GPRS 9. Motorola V980 live! 3G-mobil 10. Sharp GX30 live! För mer information kontakta: Paul Moonga, chef för privatmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 28, e-post: paul.moonga@vodafone.com Klas Wallström, chef för företagsmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0709-61 47 33, e-post: klas.wallström@vodafone.com Johan Holmgren, Informationschef, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.com