Vodafone får stororder av Sweco

Vodafone får stororder av Sweco Konsultföretaget Sweco AB väljer Vodafone Sverige som leverantör av företagets mobiltelefoni. Avtalet löper under fem år och omfattar omkring 1400 abonnemang. Vodafones koncept Det Trådlösa Kontoret omfattar 200 av dessa abonnemang, vilket ger Sweco möjlighet att med en enda trådlös telefonilösning ersätta all fast telefoni på arbetsplatserna samtidigt som alla de funktioner som finns i fasttelefonin, som till exempel kortnummer, behålls. Inom de närmaste åren räknar Sweco med att fler medarbetare ska få tillgång till Det Trådlösa Kontoret. - Vårt koncept Det Trådlösa Kontoret är mycket populärt hos såväl stora som medelstora företag. Tillsammans med våra övriga lösningar inom företagssektorn kan vi erbjuda Sweco en mycket flexibel och kostnadseffektiv mobiltelefoni som bidrar till att effektivisera företagets verksamhet, säger Jon Risfelt, VD och koncernchef för Vodafone i Sverige. För mer information kontakta: Anders Sjöholm, Chef affärsområdet Företag & Telematik, Vodafone Telefon: 0708-33 10 22, e-post: anders.sjoholm@vodafone.se Vodafone representeras i Sverige av Europolitan Holdings AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 71 procent av aktierna och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 229 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00090/wkr0002.pdf