Vodafone lanserar ungdomserbjudande med rekordlågt pris till det fasta nätet

Vodafone lanserar ungdomserbjudande med rekordlågt pris till det fasta nätet Nu kan Vodafones unga kunder äntligen kapa sladdarna och välja bort den fasta telefonen. Från och med idag erbjuder Vodafone sina privatkunder under 26 år att ringa det fasta telenätet från sina mobiler till det rekordlåga priset 10 öre i minuten. Priset gäller kvällar och helger och erbjuds i Vodafones abonnemang Mitt val. Därmed är det lika billigt att ringa från mobiltelefonen till det fasta telenätet som det är att ringa från en vanlig fast telefon under dessa tider. Vodafone erbjuder utan extra månadskostnad alla kunder under 26 år som tecknar sig för abonnemanget Mitt Val att ringa till det fasta nätet för endast 10 öre/minuten kvällar och helger (startavgift på 50 öre tillkommer). Dessutom får de 25 sms/månad att skicka kostnadsfritt och har möjlighet att välja fem telefonnummer som de alltid ringer med 25 procents rabatt oavsett nätverk och tid på dygnet. Även den som är över 26 år har möjlighet att känna sig ung och ta del av det förmånliga erbjudandet genom att teckna det som tillval i Mitt Val för en månadsavgift på 50 kronor. - Vi erbjuder till skillnad från många av våra konkurrenter enbart trådlös kommunikation och därför är det extra roligt att vi nu kan ge våra kunder mobiltelefonins alla fördelar i frihet, tillgänglighet och roligare telefoner till samtalstaxor i linje med priser som de får med den fasta telefonen, säger Paul Moonga, chef Privatmarknad på Vodafone Sverige. Lägg därtill att om de bara använder mobilen slipper de flyttavgifter, installationsavgifter och abonnemangsavgifter som medföljer den fasta telefonin vilket gör erbjudandet ännu attraktivare. Priset på 10 öre per minut gäller kvällar (19.00-07.00) och helger (lördag, söndag och helgdagar) till det fasta telenätet. I övrigt gäller samma priser och villkor som i Mitt val, se www.vodafone.se För mer information kontakta: Paul Moonga, chef Privatmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0734-252628 e-post: paul.moonga@vodafone.com Exempel på fasta kostnader som mobilanvändarna slipper om de klipper sladdarna till den fasta telefonin: Prisexemplen nedan avser ordinarie priser på de fasta abonnemangen Telia Bas och Telia Bas Ungdom och uppgifterna är hämtade från Telias prislista på företagets hemsida. Pris fasta teleabonnemang Anläggning Avgift Telia Bas 975 kr Telia Bas Ungdom 250 kr Abonnemangsavgift/månad Telia Bas 125 kr (1500 kr/år) Telia Bas Ungdom 125 kr (1500 kr/år) Flyttning Flyttning inom eller ut ur riktnummerområde 550 kr Flyttning inom byggnaden 250 kr Flyttning av Telia Bas Ungdom 250 kr ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT20070/wkr0001.pdf