Vodafone PRE-PAID - nu i fler länder

Vodafone PRE-PAID - nu i fler länder Lika enkelt att ringa utomlands som hemma med Vodafone PRE-PAID Vodafones globala kontantkort PRE-PAID gör det möjligt att ringa lika enkelt utomlands som hemma i Sverige. De kunder som använder PRE-PAID kan sedan den 15 juli ringa till Sverige utan att behöva använda landskod eller teckna särskilda avtal. Allt dessutom till lättförståeliga, enhetliga priser. Vodafone PRE-PAID är ett kontantkort med heltäckande tjänsteutbud som är enklare och bekvämare att använda när man reser utomlands än dagens befintliga kontantkort. Med Vodafone PRE-PAID behöver kunderna inte ens slå landskod för att ringa till Sverige utan kan använda sin vanliga telefonbok och sina kortnummer precis som vanligt! Med PRE-PAID kan kunderna också skicka SMS och använda WAP samt stämma av saldo när de är utomlands på samma sätt som de vore hemma. - Vodafone PRE-PAID är en del av vår ambition att kunna erbjuda våra kunder global räckvidd och en möjlighet att kommunicera oavsett vilket land de befinner sig i. PRE-PAID kommer kontinuerligt att fungera i fler och fler länder. För närvarande kan man använda kortet, tillsammans med vilken mobiltelefonmodell som helst, i Danmark, Norge, Finland, Italien, Spanien, Grekland och Ungern, säger Göran Mannerstråle, affärsområdeschef, Konsument på Vodafone i Sverige. Med Vodafone PRE-PAID slipper kunderna få utlandssamtalen på faktura när resan väl är gjord utan samtal och SMS debiteras direkt från saldot på kortet. Genom att ringa kortnummer 220 får man enkelt tillgång till sitt saldo och därmed full kostnadskontroll. Även andra kortnummer, t ex för att ringa till kundtjänst eller till sin EuroVoice, fungerar precis som i Sverige. Vodafone PRE-PAID finns nu i handeln och i förlängningen kommer kortet att ersätta Vodafones nuvarande kontantkort Easy och CU. Vodafone PRE- PAID säljs i Vodafones och Ocoms butiker samt i ett stort antal butiker där kontantkort säljs. Fakta om Vodafone PRE-PAID Vodafone PRE-PAID är ett kontantkort med heltäckande tjänsteutbud och som erbjuder möjlighet till direktdebitering utomlands. Priset på startpaketet för Vodafone PRE-PAID är 350 kronor inklusive moms och det är laddat för samtalstid på 250 kronor. Vid registrering får kunden ytterligare 100 kronor att ringa för. För att kunna använda funktionen för direktdebitering på kortet utomlands krävs att användaren fyller på kortet i Sverige före sin avresa. För mer information kontakta: Göran Mannerstråle, affärsområdeschef, Konsument Telefon: 0708-33 18 45 E-post: goran.mannerstrale@vodafone.se I Sverige representeras Vodafone av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 71 procent av aktierna och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Vodafonegruppen är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 200 miljoner mobilteleanvändare. www.vodafone.se och www.vodafone.com. Matnyttiga semestertips för den som ska använda mobiltelefonen utomlands i sommar Avgiftsfria telefonnummer Alla operatörer stödjer inte avgiftsfria telefonnummer (toll free numbers). Kontrollera vad som gäller i det aktuella landet. Nödnummer i utlandet Tänk på att nödnummer inte alltid är samma som hemma. Kontrollera innan du reser. Köra bil utomlands? Ska du köra bil i utlandet? Glöm inte ta reda på vilka trafikregler och lagar som gäller. I många länder är det förbjudet att prata i telefon och köra bil samtidigt. USA och Kanada För att kunna ringa i USA och Kanada krävs att du har en telefon som klarar 1900-nätet (kallas även PCS 1900). Många av telefonerna på marknaden idag klarar frekvensbanden 900/1800/1900. I annat fall kan du hyra en mobiltelefon innan du reser. Kontakta din närmaste Vodafone- butik för mer information. EuroVoice i utlandet I många länder kan du precis som vanligt ringa kortnummer 888 till din EuroVoice för att lyssna på dina meddelanden. Du får i de flesta fall även ange din EuroVoice-kod. Fungerar inte kortnumret ringer du +46 708 222 888, och slår in din EuroVoice-kod. Inkommande samtal När du är utomlands betalar du även för att ta emot samtal. Att du debiteras för samtal i utlandet beror på att den som ringer till dig bara betalar för samtalet inom Sverige, medan du står för kostnaden från Sverige till landet du befinner dig i. Eftersom du betalar för inkommande samtal är det bra att stänga av telefonen om du vet med dig att du inte kan svara. Se också till att alltid ha täckning när du stänger av den. På så vis slipper du att betala för mottagna samtal i onödan. Ringa i utlandet För nationella samtal i annat land, slå: riktnummer, telefonnummer. För internationella samtal från annat land, slå: + landsnummer, riktnummer (oftast utan första siffran, men kontrollera gärna vad som gäller för landet i fråga) och telefonnummer. För samtal till annan svensk Vodafone- kund när du är utomlands, slå: +46, riktnummer (utan första nollan), telefonnummer. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/31/20020731BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/31/20020731BIT00080/wkr0002.pdf