Christina Tillman föreslås som ny styrelseledamot i Volati

Christina Tillman föreslås väljas till ny styrelseledamot i industrigruppen Volati vid den extra bolagsstämma som hålls den 15 september 2016.

Som tidigare kommunicerats i kallelsen till den extra bolagsstämman önskar styrelseledamoten Anna-Karin Eliasson Celsing avgå från Volatis styrelse till följd av ny anställning som kan komma att innebära intressekonflikter. Huvudägarna, representerande majoriteten av aktier och röster, i Volati har därför föreslagit Christina Tillman till ny styrelseledamot i Volati.

Christina Tillman är född 1968 och har en utbildning som civilekonom från Stockholms universitet.  Hon är styrelseordförande i modeföretaget House of Dagmar samt styrelseledamot i Coop Sverige, Tobin Properties och Corem Property Group. Christina Tillman har tidigare bland annat varit VD i Odd Molly och VD i Gudrun Sjödén Design. Christina Tillman är oberoende i förhållande till bolaget och dess bolagsledning respektive till bolagets större aktieägare.

”Vi är mycket glada att föreslå Christina Tillman som styrelseledamot i Volati. Med sin bakgrund både från att leda och utveckla ett börsnoterat bolag och från styrelsearbete i olika verksamheter kan Christina bidra med viktig erfarenhet i utvecklingen av Volati och våra bolag”, kommenterar Karl Perlhagen, styrelseordförande i Volati.

Engelbrektsplan 1, 114 34 Stockholm, Tel: 08-21 68 40

Volati är en svensk industrigrupp, grundad 2003, bestående av ett 40-tal rörelsedrivande bolag fördelat på ett 15-tal dotterkoncerner organiserade i de tre affärsområdena Handel, Konsument och Industri. Volati förvärvar välskötta bolag och utvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Volatis strategi är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda, och därtill addera finansiella resurser, kunskap och processer. Volati har verksamhet i 15 länder med totalt cirka 1 300 anställda och en årlig omsättning om cirka 3 miljarder kronor. Volatis preferensaktie handlas på Nasdaq First North Premier och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Ytterligare information finns på www.volati.se