Inbjudan till telefonkonferens i samband med Volati AB:s delårsrapport för det första kvartalet 2017

Volati avger sin delårsrapport för första kvartalet 2017 torsdagen den 11 maj 2017 kl 07:45 och inbjuder till en presentation vid en webbsänd telefonkonferens samma dag kl 09.00. Volatis VD Mårten Andersson och CFO Mattias Björk kommer att presentera delårsrapporten samt svara på frågor. Presentationen hålls på svenska.

Telefonnummer att ringa för att delta i presentationen:

+46 8 566 426 91

Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in, och registrera dig för att kunna ställa frågor, några minuter innan konferensen börjar.

Presentationen webbsänds:

För webbsändning av telefonkonferensen –  klicka här   – eller gå in på  www.volati.se  och följ länken till presentationen.

Presentationen och delårsrapporten kommer att finnas tillgängliga på www.volati.se efter offentliggörandet.

Mattias Björk, CFO Volati AB, 070-610 80 89, mattias.bjork@volati.se

Tel: 08-21 68 40, e-post: info@volati.se, Org nr 556555-4317

Tel: 08-21 68 40, e-post: info@volati.se , Org nr 556555-4317

Volati är en svensk industrigrupp, grundad 2003, bestående av ett 40-tal rörelsedrivande bolag fördelat på tolv affärsenheter organiserade i de tre affärsområdena Handel, Konsument och Industri. Volati förvärvar främst bolag med beprövade affärsmodeller, ledande marknadspositioner och starka kassaflöden till rimliga värderingar och vidareutvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Strategin är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda och därtill addera ledarskap, kunskap, processer och finansiella resurser. Volati har verksamhet i 16 länder med totalt cirka 1 200 anställda och en årlig omsättning om cirka 3,2 miljarder kronor. Volatis stamaktier och preferensaktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på  www.volati.se