Volati får godkännande från Konkurrensverket avseende förvärv av Lomond Industrier

Volati har erhållit godkännande från Konkurrensverket avseende det förvärv av Lomond Industrier som meddelades den 26 juni 2015. Förvärvet kommer därmed att slutföras och Lomond Industrier blir en del av Volati­koncernen från och med mitten av augusti 2015.

När förvärvet slutförts uppgår Volatikoncernens ägarandel till 74 procent. Övriga ägare är Lomond Industriers sex ledningspersoner samt tidigare huvudägaren och styrelseledamoten Mats Andersson.

Engelbrektsplan 1

Volati är en svensk industrigrupp, grundad 2003, som förvärvar nordiska, välskötta bolag och utvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Volatis strategi är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda, och därtill addera finansiella resurser, kunskap och processer. Volati består, före aktuellt förvärv, av sju dotterkoncerner med verksamheter i 15 länder, som tillsammans omsatte cirka 1,7 miljarder kronor under 2014. Volatis preferensaktie handlas på Nasdaq First North Premier och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Ytterligare information finns på www.volati.se.

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 8.30 den 10 juli 2015.