Kontroll av dieselbilars bränslepump

Ägarna till dieseldrivna bilar av märkena Volkswagen, Audi, Skoda och Seat kommer inom kort att kontaktas med uppmaningen att låta en verkstad kontrollera bränslepumpen. I tillverkningen har en defekt uppstått på en speciell bult. I enskilda fall kan det leda till att den här bulten till bränslepumpens kåpa brister, vilket kan leda till läckage av dieselbränsle. De motorer det gäller är tre- eller fyrcylindriga dieselmotorer (1,2 liter, 1,4 liter, och 1,9 liter) tillverkade mellan mars och augusti 2004. Totalt omfattar aktionen ca 290 000 fordon varav drygt 3 000 bilar i Sverige. Ägarna kontaktas per brev inom den närmaste tiden. För ytterligare information, kontakta Ingemar Hellgren, 08-553 865 61, 070-658 65 61, e-mail: ingemar.hellgren@volkswagen.se

Om oss

Volkswagen Group Sverige är ett helägt dotterbolag till Europas största bilproducent Volkswagen AG. Volkswagen Group Sverige är den största bilimportören på den svenska marknaden och har sitt huvudkontor i Södertälje. Gruppen marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, VW Transportbilar och Porsche.