Volkswagens elbilskunder får specialpris på hyrbilar

Volkswagen erbjuder nu en lösning för förlängd mobilitet i samband med lanseringen av elbilen e-up! Ägare till e-up! får, via Europcar, möjlighet att hyra bil till en reducerad kostnad – något som kan vara bra vid längre semesterresor eller om man behöver transportera något utrymmeskrävande.

Volkswagen har inlett ett samarbete med Europas största hyrbilsföretag Europcar för att erbjuda förlängd mobilitet. Erbjudandet gäller i elva länder och ett av dem är Sverige, där Europcar dessutom är ett helägt dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.

Erbjudandet gäller ägare till eldrivna e-up! och går ut på att de får möjlighet att hyra en bil från något av Volkswagen-koncernens märken till ett specialpris. Det gäller personbilar från Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda men även transportbilar från Volkswagen.

e-up!-ägarna kan också dra nytta av flexibilitet i upphämtning och återlämning samt exklusiv bokning via en särskild hemsida.

e-up! är Volkswagens första serieproducerade elbil – och dessutom den mest energieffektiva på marknaden med sina 11,7 kWh/100 km.

Är du journalist och önskar ytterligare information? Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef, 08-553 867 97 eller 070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se eller Lena Wickström, marknadschef Europcar, tel 070-543 42 23 eller lena.wickstrom@europcar.se

Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT och Porsche. Under 2012 sålde Volkswagen Group Sverige AB och dess märken totalt 74 400 personbilar och hade därmed en marknadsandel på 26,6 procent av den svenska personbilsmarknaden. Dessutom sålde man 12 100 lätta transportbilar vilket är 30,9 procent av transportbilsmarknaden. Volkswagen Group Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Europas största biltillverkare Volkswagen AG, som sålde 9,1 miljoner bilar på världsmarknaderna under 2012.