Volkswagen inleder lanseringen av nya Golf med att ställa sju frågor

Har du någon gång funderat över vilken maträtt du skulle kunna äta varje dag, hela livet? Vilken låt du kan lyssna på i evigheter? Eller vilken plats på jorden som du kan tänka dig att leva resten av ditt liv? Nu är det dags att fundera på ett svar.

Volkswagens internationella lanseringskampanj för nya Golf har startat. På onething.com uppmuntras besökarna från 33 länder att reflektera över vad som är deras ”one things” i livet och besvara sju frågor ”What is your: one song, one food, one film, one team, one place, one piece of art, one person to kiss.”

– Framtiden handlar om engagemang. Framstående produkter och image utgör grunden för ett starkt varumärke. Vi vill skapa kampanjer som verkligen berör människors hjärtan med ett tilltalande och äkta budskap, förklarar Giovanni Perosino, Marketing vice president Volkswagen Group.

Kampanjen engagerar genom att ställa sju frågor som berör i alla åldrar. Frågor som är skapta för att väcka både känslor och reflektion:
”If you could only listen to one song for the rest of your life, which one would it be?” och ”If you could choose only one place to live for the rest of your life, which one would it be?” är två av de sju frågorna som ställs till besökarna på kampanjsidan onething.com.

Alla besökare kan skapa en egen sida på onething.com och dela sina svar till vännerna på Facebook, Twitter och Google+. För att skapa ytterligare mervärde för besökarna finns det olika tävlingar med exklusiva vinster kopplade till frågorna och svarar man på alla sju frågor skapas en film med svaren, din "One film". Målsättningen är naturligtvis att så många som möjligt kommer att sprida sina svar och filmer under hösten.

Flera internationella personligheter är kopplade till kampanjen och de kommer att publicera sina svar både på onething.com, Facebook och Twitter. Kändisar som redan nu har sin egen sida på onething.com är den tyska Dj:n Paul van Dyk och kitesurfaren Susi Mai.

De svenska besökarna kommer att kunna ta del av svaren från ett flertal profiler med anknytning till Volkswagen Sverige som exempelvis längskidåkarna Anna Haag och Emil Jönsson samt STCC-föraren Johan Kristoffersson.

Under rubriken "One world" samlas alla svar ihop och en mängd intressant statistik kommer att växa fram i takt med att onething.com lanseras runt om i världen. Idag är det till exempel ”Beautiful Day, U2” som är den mest valda låten i Sverige, något som med all säkerhet kommer att ändras många gånger under kampanjperioden.

Adressen till kampanjsidan är: www.onething.com

Mer information om den andra och tredje fasen av kampanjen kommer i slutet av oktober.

År 2011 levererade Volkswagen 5 100 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Cabriolet, Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Alltrack, CC, Eos, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.