VOLT ÖPPNAR I STOCKHOLM CITY

Report this content

Den 24 april klockan 10.00 öppnar Volt upp dörrarna till en 1.000 kvm stor flaggskeppsbutik i två våningar i PK-huset, Hamngatan 10-14, Stockholm.

– Det känns helt fantastisk att vi äntligen kontrakterat en perfekt lokal för vår första Volt-butik i Stockholm. Vi har haft som mål att bygga den ultimata butiken för den modemedvetna mannen och har förväntan att med styrkan och bredden av märkesvaror vi har, toppat med en fantastisk personal, att stockholmaren kommer trivas i Volt´s nya flaggskepp. Detta är en solid investering i vår målgrupp och med succén i ryggen från vår befintliga flaggskeppsbutik i Nordstan, Göteborg ser vi att vi kan lyckas riktigt bra med den här typen av storlek på butik på strategiskt viktiga platser, säger Johan Simonsen - VD för Volt.

– Lite dryg ett år har passerat sedan Volt öppnade nio herrmodebutiker på samma dag. Nu är det äntligen då dags för Volt att sjösätta flaggskeppet i huvudstaden. Butiken är i två plan och har 3 entréer, en från Hamngatan och två från PK-Huset. På entréplanet finner ni jeans och på övre plan kostymer, fashion, casual och skor. Hjärtligt välkomna och upplev butiken på plats, säger Toni Collin - Sverigechef på Volt.

Volt är ett av Nordens ledande multibrandkoncept för killar. Genom en kombination av skandinaviska- och internationella varumärken och med en stilsäker interiör, erbjuder Volt den modemedvetna mannen att shoppa i butiker där kunnig och serviceminded personal är grundstammen i företaget. Under 2014 kommer Volt vara 50 butiker i Norge och Sverige. Ambitionen är att fortsätta tillväxten och att bli Nordens ledande multibrandkoncept för herrmode inom de närmaste åren.

www.voltfashion.se

Taggar:

Vi har haft som mål att bygga den ultimata butiken för den modemedvetna mannen.
Johan Simonsen - VD/grundare Volt