Inte bara bra på bilar Torslandaverken fick fint filmpris!

Inte bara bra på bilar Torslandaverken fick fint filmpris! US International Film and Video Festival har bland 1600 bidrag från 33 länder gett Volvo Personvagnar, Torslandaverkens företagsfilm två förstaplaceringar, s k Gold Camera Awards. Filmen som handlar om hur man tillverkar personbilar på Torslandaverken, riktar sig till fabrikens besökare. -Vi uppskattar de här utmärkelserna mycket, säger Torslandaverkens chef Lars Ringberg. Att få visa upp sig på ett bra sätt för alla 65 000 besökare vi har på ett år är för oss alla mycket viktigt. Den 12 minuter långa filmen har producerats av KB Filmproduktion AB i Göteborg på uppdrag av Volvo Personvagnar Torslandaverken. De två vinnarkategorierna var, Public Relations och Tillverkning, teknik och industriella samt tekniska processer. Priserna delas ut den 4 juni i Chicago. För mer information kontakta informationsavdelningen Torslandaverken Lena Pettersson +46 31 59 47 16 eller Miro Tallvod +46 31 765 11 78 990504 50210/ih ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00240/bit0002.pdf