60 nya Volvo 7000 ledbussar till Geneve

60 NYA VOLVO 7000 LEDBUSSAR TILL GENEVE Den schweiziska bussoperatören TPG - Transports Publics Genevois - har beställt 60 stycken Volvo 7000 ledbussar. Det är en stadsbuss i låggolvs- utförande, utrustad enligt kundens specifikation. Ordern omfattar även en option på ytterligare 20 bussar av samma typ. Stadsbussoperatören i Geneve, TPG - Transports Publics Genevois - har beställt 60 bussar av den nya modellen Volvo 7000 som ledbuss. Volvo 7000 är den nya stadsbuss med lågt golv som visades för första gången förra året. Karossen är tillverkad i rostfritt stål och motorn är den nya 7 liters D7C på 310 hk (228 kW). Bussarna till Geneve kommer att utrustas med Volvo avgasfilter. Med 54 sittplatser blir den totala kapaciteten, inklusive stående passagerare, 150 personer. Bussarna kommer att produceras i Polen. I utvärderingsfasen, vilken resulterade i TPG's beställning, valdes Volvo bland 5 olika tillverkare av stadsbussar. TPG har tidigare erfarenhet av Volvo, sedan 1986 har de haft 25 Volvo B10M ledbussar i trafik. 1999-11-04 För ytterligare information, kontakta: Michael Borg, Presskontakt Volvo Bussar Tel: +46-31-66 78 72, Fax: +46-31-66 72 88 E-post: bus1.prinfo@memo.volvo.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00150/bit0002.pdf