AB Volvo och Navistar avbryter förhandlingarna

Ab volvo och navistar avbryter förhandlingarna I maj 2001 undertecknade AB Volvos affärsenhet Powertrain en avsiktsförklaring avseende leveranser av 12-litersmotorer till International Truck and Engine Corporation, ett helägt dotterbolag till Navistar International Corporation. Eftersom det inte varit möjligt att uppfylla villkoren i avsiktsförklaringen, har parterna kommit överens om att avbryta förhandlingarna. Volvo Powertrain är en av världens största tillverkare av tunga dieselmotorer med en årlig produktion på mer än 125 000 motorer. 2001-12-21 För ytterligare information kontakta Mårten Wikforss 031-66 11 27, 0705-59 11 49 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011220BIT01680/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011220BIT01680/bit0002.pdf