Inbjudan till press- och telefonkonferens i Göteborg

AB Volvo bjuder in massmedierna till presskonferens torsdagen den 22 juli då Volvokoncernens resultat för andra kvartalet 2010 presenteras.

Presskonferensen startar kl 10.00 och äger rum på Volvokoncernens Huvudkontor, Auditoriet, Amazonvägen, Torslanda, Göteborg.

Rapporten beräknas offentliggöras kl 07.30 den 22 juli. På presskonferensen medverkar bland andra Volvos koncernchef Leif Johansson. De som vill delta och ställa frågor via telefon ringer 08-50 520 270 cirka 10 minuter innan presskonferensen startar. Presskonferensen direktsänds via www.volvogroup.com och www.volvokoncernen.se .

Telefonkonferens för investerare och analytiker kl 15.00
Analytiker och investerare ringer 08-50 520 270 (Sverige) alternativt +1 718 354 1226 (USA) för att delta i konferensen som även direktsänds via www.volvogroup.com/investors och via www.volvokoncernen.se/aktieagare . Där kommer presentationsmaterial att kunna laddas ned och där kommer det även att gå att lyssna på konferensen i efterhand.

2010-07-08

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta
Pär Aronsson, Volvokoncernens Medierelationer, 031-66 13 73 eller 0706-65 13 73

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 90 000 anställda, produktionsanläggningar i 19 länder och försäljning på mer än 180 marknader. Volvo omsatte år 2009 omkring 218 miljarder SEK och är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm. För mer information besök www.volvokoncernen.se eller www.volvogroup.mobi om du använder din mobiltelefon.