Inbjudan till presskonferens

inbjudan till presskonferens AB Volvo inbjuder härmed massmedierna till presskonferens onsdagen den 23 juli i samband med presentationen av Volvokoncernens resultat för det första halvåret 2003. Tid: kl 10.00 Plats: Spårvagnshallarna Birger Jarlsgatan 57A 113 81 Stockholm Tel 08-15 22 44 Fax: 08-15 30 66 Under presskonferensen representeras Volvo av bland annat koncernchef Leif Johansson. Kvartalsrapporten beräknas kunna offentliggöras cirka kl 08.00 den 23 juli och på www.volvo.com webcastas en telefonkonferens kl.15.30. Välkommen! 2003-07-04 AB VOLVO Medierelationer Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 71 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 180 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm, London, Frankfurt och på NASDAQ i USA ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030703BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030703BIT00580/wkr0002.pdf