Lastbilsleveranser januari-juli 2004

Lastbilsleveranser januari-juli 2004 De sammanlagda leveranserna av lastbilar från Volvokoncernens tre lastbilsbolag har till och med juli i år ökat med 22 % jämfört med motsvarande period förra året. Leveranserna från Mack ökade med 26 % medan leveranserna från Renault Trucks ökade med 13 %. Leveranserna från Volvo Lastvagnar ökade med 29 % under perioden. Under de senaste 12 månaderna var orderingången för koncernens lastbilsverksamhet 42 % högre jämfört med föregående år. I Europa ökade den med 24 % medan den ökade med 88 % i Nordamerika. Hela rapporten bifogas. 2004-08-26 För ytterligare information, kontakta: Media Relations: Bernard Lancelot, Renault Trucks, +33 4 72 96 27 59 Bob Martin, Mack, +1 (610) 709-2670 Claes Claeson, Volvo Trucks, 031-66 39 08, 0708-36 39 08 Investor Relations: Fredrik Brunell, AB Volvo, 031-66 11 91 Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 76.000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 180 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm, London, Frankfurt och på NASDAQ i USA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/26/20040825BIT21050/wkr0001.pdf