Ny VD för Volvo Trucks, North America

NY VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR FÖR VOLVO TRUCKS, NORTH AMERICA Karl-Erling Trogen, direktör och medlem i AB Volvos koncernledning, har från och med den 2 februari utsetts till tillförordnad verkställande direktör för Volvo Trucks North America. Marc Gustafson, verkställande direktör för Volvo Trucks North America sedan 1996, har beslutat att lämna företaget. - Jag vill uttrycka min uppskattning för Marcs bidrag som VD under en svår period för företaget, säger Tryggve Sthen, verkställande direktör, Volvo Global Truck Corporation. 2001-02-02 För ytterligare information v g kontakta Tommy Kohle tel. 0706-76 65 17 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT01010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT01010/bit0002.pdf