Order på 230 lastbilar till Volvo Lastvagnar

ORDER PÅ 230 LASTBILAR TILL VOLVO LASTVAGNAR Volvo Lastvagnar har tecknat en order med Hungarocamion, Ungerns största transportföretag omfattande 230 st kompletta Volvo FH12-ekipage med semitrailers. Leveranserna skall påbörjas i slutet av februari och vara avslutade under tredje kvartalet i år. Ordern omfattar även trailers från Volvo Lastvagnars samarbetspartner Schmitz Cargobull. - Affären är strategiskt viktig för oss av flera skäl, säger Tom Jörning, ansvarig för Volvo Lastvagnars försäljning i Östra Europa. Den nya affären med Hungarocamion är ett s.k full-service avtal. - Vi erbjuder ett körklart fordonsekipage med all uppbackning i form av service och finansiering från vår egen serviceorganisation. Det innebär stora fördelar för transportören, som får ett förenklat ägande och handhavande. Att vi dessutom får genomslag för ett så starkt erbjudande i Ungern är extra tillfredställande, fortsätter Jörning. Volvo Lastvagnar har i flera år systematiskt arbetat för att bygga upp en stark service- och försäljningsorganisation i Östra Europa. Ett arbete som resulterat i att Volvo Lastvagnar idag har en marknadsledande position i området. - Hungarocamion är en gammal kund till oss och har idag en vagnpark på 1100 fordon, varav 600 Volvo-lastbilar. Med denna affär stärker vi ytterligare vår position både på den ungerska marknaden och i Östra Europa, säger Tom Jörning. 2000-01-26 För mer information, v g kontakta:Tommy Kohle, Tel: 031-66 65 17, mobil: 0706-76 65 17. e- mail:vtc1.kohle@memo.volvo.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00250/bit0002.pdf